Menu
Kvalita
veřejné správy
Mapa webu
rozšířené vyhledávání

Zavedení řízení kvality 2022

Úřad městské části Praha 12

Zavedení řízení kvality 2022

Vítězové kategorie za zavedení řízení kvality za rok 2022 jsou:

Zavedení modelu CAF a zpracování sebehodnotící zprávy dle požadavků CAF

Úřad městské části Praha 12

Městská část Praha 12 zvolila přístup k řízení kvality pomocí metody sebehodnocení CAF, směřující k optimalizaci výkonu organizace a zvyšování kvality pracovních procesů. Tato volba je v souladu se strategickým plánem rozvoje na léta 2020 až 2026 a splňuje kritéria kategorie B Místní Agendy 21. Zastupitelstvo Městské části Praha 12 schválilo obhajobu kategorie „B“ Místní Agendy 21 s podmínkou implementace systému řízení kvality spojeného s metodou CAF. Cíle zvolení metody CAF zahrnují strukturované sebehodnocení, identifikaci silných a slabých stránek, volbu oblastí pro zlepšení a implementaci akčního plánu podle cyklu PDCA (Plan-Do-Check-Act). Vedení Městské části Praha 12 provedlo sebehodnocení podle modelu CAF v lednu a únoru 2022, navazující na certifikaci ISO 9001:2015. Proces zahrnoval sestavení týmu, harmonogram práce, vzdělávání týmu, stanovení vize, přípravu a realizaci sebehodnocení, tvorbu zprávy a prezentaci vedení a zaměstnancům úřadu. Implementace modelu CAF zahrnovala postupné sebehodnocení podle kritérií a subkritérií, vytvoření databáze důkazů a dotazníkové šetření spokojenosti zaměstnanců. Sebehodnocení bylo dokončeno v průběhu roku 2022, a zpráva byla prezentována vedení, odborům a pracovníkům úřadu, a zveřejněna na webových stránkách městské části.

Kontakty:

Petr Šula, 1. místostarosta městské části, Městská část Praha 12, Telefon: 244 028 295; 773 569 013 e-mail: sula.petr@praha12.cz


Zavedení modelu CAF a zpracování sebehodnotící zprávy dle požadavků CAF

Úřad městské části Praha 5

Úřad městské části Praha 5 implementuje nový model CAF 2020, vydaný Evropským institutem veřejné správy, jako nástroj pro hodnocení kvality managementu. Model sestává z devíti kritérií a 28 subkritérií, poskytujících celkový hodnotící rámec pro organizaci. Zaměřuje se na výsledky v oblasti výkonu organizace, občanů/zákazníků, zaměstnanců a společenské odpovědnosti. Klíčovým prvkem je kontinuální sebehodnocení, prováděné týmem hodnotitelů, který zahrnuje zaměstnance úřadu městské části Praha 5 a externisty. Výsledkem je sebehodnotící zpráva, která identifikuje silné a slabé stránky a příležitosti k zlepšení. Implementace zahrnuje bodování, umožňující sledování pokroku organizace v čase a benchmarking s dalšími úřady/organizacemi. Cíle zavedení tohoto přístupu k řízení kvality zahrnují navázání sebehodnocení na Strategii rozvoje 2030+, implementaci systémového přístupu kvality a pravidelné sebehodnocení s cílem identifikovat opatření pro zlepšení. Rozsah implementace modelu CAF je komplexní a zahrnuje celý úřad městské části Praha 5 s plánem postupného zavádění a bodování kvality. Podporu implementace posiluje informační systém BISON, který umožňuje transparentní sledování metodiky, sebehodnocení a bodování.

Kontakt:

JUDr. Kateřina Černá, tajemnice Úřadu, Městská část Praha 5, Úřad městské části, Praha 5, telefon: +420 602 260 125, e-mail: katerina.cerna@praha5.cz


Zavedení modelu CAF a zpracování sebehodnotící zprávy dle požadavku CAF

Město Zruč nad Sázavou

Město zvolilo model CAF jako první nástroj pro řízení kvality, zaměřený na sebehodnocení a komplexní posouzení organizace. V rámci CAF probíhá sebehodnocení podle stanovených kritérií, následně jsou identifikovány oblasti pro zlepšení, a vytváří se akční plán s časovým harmonogramem. Základním principem je zavedení cyklu PDCA (planuj, dělej, kontroluj, zaved), který slouží k hodnocení naplnění kritérií a subkritérií modelu CAF v organizaci, s cílem dosáhnout lepších služeb pro občany a zvýšení jejich spokojenosti.

Kontakt:

Jitka Trojanová, projektový manažer, Město Zruč nad Sázavou, telefon: 723 580 312, e-mail: trojanova@mesto-zruc.cz


Zavedení systému společenské odpovědnosti dle ČSN

Statutární město Frýdek Místek

V roce 2022 došlo k implementaci a certifikaci Systému řízení společenské odpovědnosti, který doplňuje stávající integrovaný systém řízení a zvyšuje kvalitu výkonu činností v rámci autonomní i přenesené působnosti, s důrazem na zabezpečení komplexního rozvoje území a majetku města a uspokojování potřeb občanů. Tento systém současně integruje již zavedené standardy kvality, environmentu, bezpečnosti informací a hospodaření s energiemi, které byly postupně implementovány v období 2006–2017. Zavedením a sledovaným cílem tohoto standardu se vytvořily podmínky pro efektivnější řízení a rozvoj vybraných oblastí v rámci fungování Magistrátu města Frýdku-Místku a jeho orgánů. To zahrnuje implementaci metodik a postupů, které reflektují dlouhodobý a vyvážený přístup k ekonomickému, sociálnímu a environmentálnímu rozvoji města a jeho okolí. Součástí tohoto procesu je také rozvoj nástrojů, které napomáhají lepší vzájemné komunikaci a účinnému zapojení veřejnosti do plánovacích a vyhodnocovacích procesů.

Kontakt:

Ing. Yvetta Králová, manažerka integrovaného systému řízení, telefon: 777 921 894, e-mail: kralova.yvetta@frydekmistek.cz


Zavedení požadavků Metodického pokynu pro řízení kvality ve služebních úřadech a získání certifikátu podle ČSN EN ISO 9001

Krajská hygienická stanice Středočeského kraje

Krajská hygienická stanice se již v roce 2019 přihlásila k projektu „Podpora profesionalizace a kvality státní služby a státní správy“ na základě metodiky Ministerstva vnitra. Během let 2019 a 2020 realizovala postupné kroky k docílení certifikace systému řízení kvality podle normy ČSN EN ISO 9001:2016, jako je analýza současného stavu a návrh nové struktury požadovaného systému; školení pracovníků týmu kvality a všech ředitelů odborů odborných činností na téma ISO 9001:2016 ve státní správě; revize základních dokumentů KHS tak, aby vyhovovaly jednotlivým článkům normy ISO 9001:2016; vyhlášení „Politiky řízení kvality a Cílů řízení kvality; zavádění „Příručky řízení kvality“; aktualizace služebních/vnitřních předpisů KHS a další. Dosažení certifikace řízení systému řízení kvality podle normy ČSN EC ISO 9001:2016 bylo završeno v červnu 2022.


Ocenění za zavedení přincipů CSR v prostředí statutárního města Prostějov

Statutární město Prostějov

Magistrát města Prostějova (MMPV) začal implementovat systémový přístup k řízení kvality s důrazem na společenskou odpovědnost organizace (CSR). Aktivity vycházejí z předchozích ekonomických, sociálních a environmentálních iniciativ a představují krok k vytvoření systematického rámce pro jasnou deklaraci strategických cílů, úkolů a odpovědností v oblasti CSR. MMPV vydává roční opatření pro implementaci nástrojů řízení kvality, zavázáním se k realizaci aktivit v oblastech sociální odpovědnosti, ekonomické odpovědnosti a environmentální odpovědnosti. V roce 2022 byl vydán plán realizace principů CSR na MMPV, který zahrnuje strategické cíle a akční plán pro rok 2022, následovaný vyhodnocením v konci roku. Současně se připravuje nový dokument Politika společenské odpovědnosti Magistrátu města Prostějova, který bude sloužit jako základ pro Akční plán CSR pro rok 2023.

Kontakt:

Ing. Bc. Antonie Orálková, MBA, manažerka kvality a vedoucí Odboru obecní živnostenský úřad, Statutární město Prostějov, Magistrát města Prostějova, nám. T. G. Masaryka 130/14, telefon: +420 582 329 500, + 420 603 555 897, e-mail: antonie.oralkova@prostejov.eu

Datum vložení: 12. 1. 2024 19:44
Datum poslední aktualizace: 17. 4. 2024 12:37
Autor: Správce Webu

Dobrá praxe

Zajímavé odkazy

Přívětivý úřad

Kvalita a inovace

Veřejná správa

Kvalita veřejné správy, MVČR

Vznik webové stránky www.kvalitavs.gov.cz byl realizován z finančního příspěvku Fondů EHP a Norska, konkrétně programu Řádná správa.


nahoru