Menu
Kvalita
veřejné správy
Mapa webu
rozšířené vyhledávání

FAQ

ŠKOLENÍ

1) Byl/a jsem na školení a chtěl/a bych si ještě nadále zkoušet tvořit vyhlášky v testovacím prostředí. Na školení mi bylo řečeno, že nemůžu použít přidělený testovací účet/pořadové číslo (trojčíslí) ze školení. Jaký účet teda můžu použít?

Pro účely testování mimo školení prosím použijte pořadové číslo 1 – 250 (je jedno, jaké si vyberete, číslo musí mít trojmístný formát - např. 005 nebo 150), způsob přihlášení je stejný jako byl na školení a podrobný návod naleznete také v prezentacích. Prosím nepřihlašujte se testovacím účtem ze školení, jelikož tyto účty jsou poté využívány dalšími účastníky školení a duplicitním přihlášením byste je odhlásili ze systému anebo naopak by oni odhlašovali Vás.

2) Můžu se zúčastnit školení, i když nemám JIP/KAASový účet?

Po 15.12. bude možné se do systému e-Legislativa (i na školení) přihlásit pouze s funkčním JIP/KAASovým účtem synchronizovaným do testovacího prostředí i do produkčního prostředí (synchronizace provádí IT administrátor organizace). Orgány veřejné moci mají JIP/KAAsové účty k dispozici bezplatně. Pokud si nejste jistí, zda máte JIP/KAAS, kontaktujte svého IT administrátora. Další informace ohledně JIP/KAASu zde.

Školení pro modul offline editor, kde se pracuje s aplikací Osobní legislativa, je výjimkou a tam přihlášení přes JIP/KAAS není potřeba.

3) Jak se můžu přihlásit na školení v systému e-Legislativa?

Přihlášení na školení v systému e-Legislativa pro všechny moduly probíhá pomocí rezervačního systému na webových stránkách: Rozvrh pro školení v systému ESEL

4) Přihlásil/a jsem se na školení, ale nepřišel mi potvrzovací email. Jsem přihlášen/a?

Pokud si vytvoříte rezervaci přes rezervační systém na školení, měl by Vám okamžitě na zadanou adresu přijít potvrzovací email. Pokud email nedorazil, pravděpodobně jste rezervaci nedokončil/a anebo jste zadal/a špatnou emailovou adresu (překlep, prohození jména a příjmení atd.). V této situaci nás kontaktujte.

5) Jaké jsou kontaktní osoby, kterým můžu zavolat/napsat, když mám dotaz ohledně školení?

Hana Zelenková – email: hana.zelenkova@mvcr.cz (974 816 597, 731 646 479)
Karolína Šindelková – email: karolina.sindelkova@mvcr.cz ( 974 817 318)
Markéta Kozáková – email: marketa.kozakova@mvcr.cz (974 816 598)

6) Nepřišel mi odkaz na připojení se na školení. Co mám dělat v tomto případě?

Odkaz na školení chodí 1 den předem (v případě pondělního školení je rozesílán vždy v pátek). Email s odkazem na školení chodí z emailových adres s koncovkou @mvcr.cz – nezaměňujte ho s emailem z rezervačního systému SUPERSAAS s obecnými informacemi.
Dále si prosím zkontrolujte Vaši emailovou schránku, jestli email nezapadl do kolonky „Spam“ nebo „Hromadné“. Případně nás kontaktujte pomocí údajů uvedených výše.

7) Jsem nemocný/á a nemůžu se školení zúčastnit. Jak se mám odhlásit?

Odhlášení můžete provést zasláním emailu s uvedením názvu modulu školení a termínu, ze kterého se chcete odhlásit na uvedené emailové adresy výše.

8) Chtěl/a bych se přihlásit na školení, ale všechny uvedené termíny jsou plné. Jak mám dále postupovat?

Pokud je Váš daný termín školení zcela zaplněn, můžete se zařadit na tzv. čekací listinu. V momentě, kdy se uvolní místo na školení, systém Vás automaticky zařadí do daného termínu a bude Vám zaslán potvrzovací email. O zařazení na termín budete informováni nejpozději den předem.

9) Kde naleznu nahrávky z jednotlivých školení?

Typizované videonahrávky z jednotlivých školení naleznete u každého konkrétního modulu v sekci Školení pro uživatele. Další videonávody pro konkrétní témata jsou k nalezení v sekci Videonávody.

10) Mám problém a chtěl/a bych se obrátit na metodickou podporu. Jak to mám udělat?

Základním vstupem pro kontaktování podpory uživatelů je ServiceDesk, který jednotlivé požadavky třídí a přiřazuje konkrétním správcům pro vypracování odpovědi. Podporu systému zajišťuje společnost NAKIT, s.p.
Email: esel@nakit.cz, Telefon: 974 801 300 (telefonická linka je v provozu od pondělí do pátku 8:00 – 16:00).

11) Termíny na školení jsou vypsány do poloviny prosince roku 2024. Budou vypsány i další termíny v roce 2025?

Ano, školení budou probíhat i v průběhu roku 2025, ovšem s nižší frekvencí. Termíny budou postupně přidávány a přihlášení bude probíhat opět přes rezervační systém.

 

PŘIHLÁŠENÍ A PRÁCE SE SYSTÉMEM

1) Přihlásil/a jsem se do systému, musel/a jsem odběhnout na chvíli pryč a když jsem se vrátil/a k počítači, zobrazila se mi chybová hláška "Aplikace není autorizována k použití přihlašování pomocí CASu". Jak mám dále postupovat?

Pokud systém zaznamená delší nečinnost během samotné práce v systému, tak nastane automatické odhlášení z důvodu bezpečnosti a vyskočí daná chybová hláška. Podobná situace nastane i když je delší proces přihlášení (typicky delší prodleva mezi zadáním přihlašovacích údajů) - tam se zobrazí následující chybová hláška:

.Při obou situacích je nutné zavřít okno s prohlížečem, otevřít prohlížeč znovu a poté promazat tzv. "cache" stiskem kláves CTRL + F5 (při novějších počítačích CTRL + FN + F5) a následně se přihlásit znovu do prostředí e-Legislativy.

2) Můžu si někde zobrazit připomínková řízení, ve kterých jsem připomínkovým místem?

Určitě ano, tuto možnost naleznete v záložce Moje připomínková řízení, která jsou filtrována podle uživatele a organizace.

.

Lze to i přes vedlejší záložku vpravo Moje připomínky, ale tam se dostanete pouze za předpokladu, pokud budete mít k tomu danému návrhu oprávnění vkládat připomínky.

3) Vkládání připomínek bude probíhat i v eKLEPu nebo pouze v e-Legislativě?

Vkládání připomínek bude probíhat pouze v e-Legislativě. Vše vytvořené v e-Legislativě se integrací vloží do eKLEPu, takže připomínky se automaticky propíší i do eKLEPu.

4) Připomínky vložené do e-Legislativy se budou překlápět do systému eKLEP automaticky ihned anebo se v eKLEPu objeví až v nějakém časovém intervalu (např. v řádu hodin anebo druhý den)?

Připomínky se dostávají do systému v momentě, kdy se podprostor výměny dokumentu dostává do stavu čekání na autorizaci v ODOKu, tedy v řádu minut po podepsání/schválení.

5) V záložce Otevřená připomínková řízení je vidět přehled všech vnitřních i mezirezortních připomínkových řízení napříč všemi rezorty a organizacemi?

Ano, v dané záložce se zobrazuje přehled všech připomínkových řízení.

6) Naleznu někde v systému nápovědu?

Ano, nápověda se spouští tlačítkem Nápověda v horním panelu a je rozdělena dle kontextu do jednotlivých sekcí v panalu Oblast nápovědy - zde je možné použít fulltextové vyhledávání.

.Rovněž je možné využít uživatelskou příručku anebo příručky pro 10 nejčastějších uživatelských situací. Oboje naleznete v záložce PŘÍRUČKY PRO UŽIVATELE vlevo v menu.

7) Pokud mě systém odhlásí uprostřed vyplňování formuláře pro založení návrhu právního aktu, je možné po opětovném přihlášení nalézt rozpracovaný formulář?

Nikoliv. Dokud se formulář neuloží, tak nebyl formálně založen a bohužel o neuložená data z rozpracovaného formuláře přijdete. V momentě, kdy založíte návrh a následně Vás systém odhlásí, tak ho již dokážete najít.

8) Pokud mám uzavřenou verzi formuláře, je způsob jak formulář znovu otevřít anebo v případě změny je nutné vytvořit novou verzi? 

Znovu otevření není možné. Uzavření verze se dělá až v konečném stavu, kdy už příprava návrhu legislativcem je hotová a následuje pro sekretariát pokyn, že se má spouštět např. mezirezort. Neklikejte na ní tedy, dokud legislativec, který návrh tvoří, nedá pokyn sekretariátu. Případně si legislativec může uzavřít i verzi sám.  

9) Když se změní např. ministr, budou se muset nastavovat delegace znovu?

Pokud se bude jednat o generální delegace, tak ne - generální delegaci můžeme nastavit z "funkce" na "funkci" anebo z "funkce" na "uživatele". Takže vždy to bude funkce ministr a jeho činnostní role. Pokud by se s ministrem měnil např. i náměstek, tak už se to upravit musí. 

Pokud se bude jednat o uživatelskou delegaci, tak tam se role bude muset nastavit znova. Uživatelská delegace se nastavuje z "uživatele" na "uživatele" anebo z "uživatele" na "funkci".

10) Dobrý den, v eKLEPu se k připomínkám objevil tento materiál: Návrh realokace prostředků fondů EU v návaznosti na přezkum v polovině období 2021-2027. Termín pro připomínky je 16. ledna. Chtěl bych se zeptat, jak je to s uplatněním připomínek? Má se pro tento typ materiálu využít nový systém? Bude v budoucnu nějak poznat, jaký systém pro uplatnění připomínek použít?

Jelikož je daný materiál nelegislativní povahy, tak se pro něj bude i v budoucnu využívat eKLEP a ne e-Legislativa. Ta se využívá momentálně pro mezinárodní smlouvy (od 1. 7. 2024), od 15. 1. 2025 bude e-Legislativa využívána pro nařízení vládyostatní právní akty (sdělení, usnesení, rozhodnutí). Po nabytí novely zákona bude e-Legislativa využívána pro vyhlášky od 1. 7. 2025 a poslední fází bude spuštění e-Legislativy pro zákony 1. 1. 2026.

Pro všechny ostatní materiály nelegislativní povahy zůstává eKLEP.
 

Otázky a odpovědi jsou průběžně doplňovány

 

Zajímavé odkazy

Přívětivý úřad

Kvalita a inovace

Veřejná správa

Kvalita veřejné správy, MVČR

Vznik webové stránky www.kvalitavs.gov.cz byl realizován z finančního příspěvku Fondů EHP a Norska, konkrétně programu Řádná správa.


nahoru