Menu
Kvalita
veřejné správy
Mapa webu
rozšířené vyhledávání

Školení pro uživatele

<<<<--------- PRO VÝBĚR JEDNOTLIVÝCH MODULŮ ŠKOLENÍ POKRAČUJTE VÝBĚREM VLEVO Z MENU <<<<-----------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BYLY PŘIDÁNY KVĚTNOVÉ PREZENČNÍ TERMÍNY!
- v rámci prezenčního školení je zajištěno občerstvení a PC technika
- školení probíhá na Praze 4, u metra Pankrác, pro účastníky bude blíže specifikováno v emailových instrukcích

20. 5. 2025 - Uplatnění připomínek 

21.-22. 5. - Tvorba a proces podzákonných právních předpisů
- školení je dvoudenní

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Přihlášení se na školení:

Pro zobrazení termínů a následnou rezervaci školení pro uživatele eSeL využijte prosím následující odkaz:

https://www.supersaas.cz/schedule/MVCR/skoleni_ESEL

V rezervačním systému byly vypsány termíny školení s kapacitou 2700 míst v 65 termínech do konce roku 2024. 

DALŠÍ TERMÍNY BUDOU VYPISOVÁNY PRŮBĚŽNĚ V CELÉM ROCE 2025, vždy na několik týdnů dopředu!

Doporučujeme rezervační systém sledovat průběžně - dochází k odhlašování účastníků a k uvolňování míst na školení! Můžete si také nastavit na Váš preferovaný termín "hlídání" a zapsat se na čekací listinu. Informaci o zařazení na konkrétní termín se dozvíte nejpozději den předem. 

Přehled jednotlivých modulů:

1) Tvorba a proces podzákonných právních předpisů
2) Uplatňování připomínek
3) Sekretariát
4) Offline editor
5) IT administrátor
6) Další právní akty
7) Mezinárodní smlouvy

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Informace ke školení:

Školení budou plánována online (výhoda vlastního PC, sítě jako při reálné práci), několik termínů i prezenčně v Praze.

Jsou vypsány i prezenční termíny na začátku února 2025 v Praze!

Školení jsou zdarma, je možné absolvovat i vícero modulů. Prosíme účastníky, aby neabsolvovali školení vícekrát a při absenci se dopředu omlouvali z termínu pro uvolnění místa dalším účastníkům. Pro opakování školení použijte nahrávky, které budou dostupné na webových stránkách. 

Školitelem je dodavatel systému - společnost Asseco CE.

Vybraná typizovaná školení budou nahrána a zveřejněna na webu www.kvalitavs.gov.cz.

V případě, že se na školení přihlásí méně než 18 účastníků, bude termín zrušen. O této skutečnosti budou přihlášení účastníci informováni e-mailem a bude jim nabídnuta možnost přehlášení na jiný termín prostřednictvím našeho rezervačního systému.

Před zahájením školení je dobré si promyslet rozsah implementace systému e-Legislativa v organizaci - kdo všechno bude mít do systému přístup (viz varianty implementace systému e-Legislativy v instituci níže):

logo

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Důležité termíny:

e-Legislativa bude zaváděna mezi uživatele postupně v několika krocích:

1. 7. 2024 - Ostrý provoz systému e-Legislativa pro mezinárodní smlouvy

15. 1. 2025 - Ostrý provoz systému e-Legislativa pro prováděcí právní předpisy (vyhlášky a nařízení vlády) a právní akty, které nejsou právními předpisy (rozhodnutí prezidenta o vyhlášení voleb, sdělení ministerstev)

Po nabytí účinnosti novely zákony bude ostrý provoz pro vyhlášky 1. 7. 2025.

15. 1. 2026 - Ostrý provoz systému e-Legislativa pro zákony a další právní předpisy (ústavní zákony, nálezy Ústavního soudu, zákonná opatření senátu)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zahájení školení ve 2.fázi spuštění systému e-Legislativa:

od 29. 8. 2024 pro IT administrátory 
od 17. 9. 2024 pro uživatele

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moduly školení:

1) IT ADMINISTRÁTOR (předpokládaný rozsah 0,5 dne)
- Modul je zaměřený na nastavení oprávnění a rolí v systému pro jednotlivé uživatele z organizace.

2) SEKRETARIÁT (předpokládaný rozsah 0,5 dne)
- Jedná se o roli hlavního představeného v organizaci, který má kompetenci rozdělovat nebo autorizovat právní předpisy ke zpracování a následnému odeslání (např. pozice v kanceláři ministra, která nejdříve rozdělí a následně autorizuje právní předpisy směrem ven; např. pozice na sekretariátu legislativního odboru, který je hlavním uživatelem systému, která zejména procesně zajišťuje distribuci v rámci útvaru; např. aparát příslušného vrchního ředitele/náměstka, na kterého může být delegována schvalující kompetence atd.).

3) TVORBA A PROCES PODZÁKONNÝCH PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ = hlavní modul pro tvůrce legislativy (předpokládaný rozsah 2 dny)
- Hlavní modul pro tvůrce legislativy, který se soustředí jak na tvorbu podzákonných právních předpisů, tak i na následný proces s vypořádáním připomínek.

4) UPLATŇOVÁNÍ PŘIPOMÍNEK = hlavní modul pro připomínková místa (předpokládaný rozsah 1 den)
- Modul je věnován osobám, které leglsiativu nevytváří, ale pouze ji připomínkují anebo zpracovávají připomínky za jiné osoby.
- tento modul je obsažen v modulu Tvorba a proces podzákonných právních předpisů

5) DALŠÍ PRÁVNÍ AKTY (předpokládaný rozsah 0,5 dne)
- Modul je zaměřen na akty dle § 4 zákona č. 222/2016 Sb.
https://www.e-sbirka.cz/sb/2016/222#par_4 

6) OFFLINE EDITOR (předpokládaný rozsah 0,5 dne)
- Modul je zaměřený na aplikaci, která je ke stažení pro všechny, kteří chtějí být zapojeni do legislativního procesu, ale z určitých důvodů se nechtějí anebo nemůžou přihlašovat z důvodu chybějících oprávnění nebo internetového připojení, případně chtějí využít režim práce v Důvěrném režimu.
- tento modul je obsažen v modulu Tvorba a proces podzákonných právních předpisů

 

Pro více informací ohledně školení se obracejte na Hanu Zelenkovou (hana.zelenkova@mvcr.cz; 974 816 597).

 

Zajímavé odkazy

Přívětivý úřad

Kvalita a inovace

Veřejná správa

Kvalita veřejné správy, MVČR

Vznik webové stránky www.kvalitavs.gov.cz byl realizován z finančního příspěvku Fondů EHP a Norska, konkrétně programu Řádná správa.


nahoru