Ministerstvo vnitra - Odbor strategického rozvoje a koordinace veřejné správy
náměstí Hrdinů 1634/3
140 21 Praha 4
Cíle projektu
Podpora komunikace mezi městem/úřadem a jeho občany. Vtažení občanů do spolurozhodování v otázkách fungování úřadu a města.
Popis řešení
Řešení popisuje postup dotazníkového šetření, pomocí kterého město zjišťuje, jak občané vnímají práci úřadu a jeho zaměstnanců. Postup se skládá z následujících kroků:
Zveřejněné hodnocení je anonymní. Není možné zjistit ani kterého úředníka občan hodnotil, ani jak byl tento úředník občanem hodnocen. Doprovodné textové komentáře jsou navíc přístupné určeným osobám pouze interně.
Externí hodnocení úřadu a města probíhá celoročně. Postup hodnocení obsahuje řadu bezpečnostních opatření zamezujících jeho zneužití.
Hlavní přínosy a výsledky
Přenositelnost řešení
Řešení je využíváno v současnosti i v dalších organizacích veřejné správy.
Možné překážky realizace
Občané vyplňují dotazníky v tak nízké četnosti, že je není možné objektivně vyhodnotit, popř. hodnocení pravděpodobně vykazuje velké zkreslení.
Soutěžící o Cenu Ministerstva vnitra za inovaci ve veřejné správě – ročník 2017
Autor fotografie: Adam Zivner – Vlastní dílo, CC BY 2.5, http://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2050391
Zajímavé odkazy
Vznik webové stránky www.kvalitavs.gov.cz byl realizován z finančního příspěvku Fondů EHP a Norska, konkrétně programu Řádná správa.