Menu
Kvalita
veřejné správy
Mapa webu
rozšířené vyhledávání

Obecné informace ke školení systému e-Legislativa

e-Legislativa bude zaváděna mezi uživatele postupně v několika krocích:

1. 7. 2024 - Ostrý provoz systému e-Legislativa pro mezinárodní smlouvy

15. 1. 2025 - Ostrý provoz systému e-Legislativa pro prováděcí právní předpisy (vyhlášky a nařízení vlády) a právní akty, které nejsou právními předpisy (rozhodnutí prezidenta o vyhlášení voleb, sdělení ministerstev)

15. 1. 2026 - Ostrý provoz systému e-Legislativa pro zákony a další právní předpisy (ústavní zákony, nálezy Ústavního soudu, zákonná opatření senátu)

Připravovaná školení pro podzákonné právní předpisy - moduly:

 

Modul IT ADMINISTRÁTOR (předpokládaný rozsah 0,5 dne)
- Modul je zaměřený na nastavení oprávnění a rolí v systému pro jednotlivé uživatele z organizace.

 

Modul "SEKRETARIÁT" (předpokládaný rozsah 0,5 dne)
- Jedná se o roli hlavního představeného v organizaci, který má kompetenci rozdělovat nebo autorizovat právní předpisy ke zpracování a následnému odeslání (např. pozice v kanceláři ministra, která nejdříve rozdělí a následně autorizuje právní předpisy směrem ven; např. pozice na sekretariátu legislativního odboru, který je hlavním uživatelem systému, která zejména procesně zajišťuje distribuci v rámci útvaru; např. aparát příslušného vrchního ředitele/náměstka, na kterého může být delegována schvalující kompetence atd.).

 

Modul TVORBA A PROCES PODZÁKONNÝCH PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ = hlavní modul pro tvůrce legislativy (předpokládaný rozsah 2 dny)
- Hlavní modul pro tvůrce legislativy, který se soustředí jak na tvorbu podzákonných právních předpisů, tak i na následný proces s vypořádáním připomínek.

 

Modul DALŠÍ PRÁVNÍ AKTY (předpokládaný rozsah 0,5 dne)
- Modul je zaměřen na akty dle § 4 zákona č. 222/2016 Sb.
https://www.e-sbirka.cz/sb/2016/222#par_4 

 

Modul OFFLINE EDITOR
- Modul je zaměřený na aplikaci, která je ke stažení pro všechny, kteří chtějí být zapojeni do legislativního procesu, ale z určitých důvodů se nechtějí anebo nemůžou přihlašovat z důvodu chybějících oprávnění nebo internetového připojení, případně chtějí využít režim práce v Důvěrném režimu.
- tento modul je obsažen v modulu Tvorba a proces podzákonných právních předpisů

 

Modul UPLATŇOVÁNÍ PŘIPOMÍNEK = hlavní modul pro připomínková místa (předpokládaný rozsah 1 den)
- Modul je věnován osobám, které leglsiativu nevytváří, ale pouze ji připomínkují anebo zpracovávají připomínky za jiné osoby.
- tento modul je obsažen v modulu Tvorba a proces podzákonných právních předpisů

 

Zahájení školení:

od 29.8. pro IT adminy
od září pro uživatele

 

Informace ke školení:

Školení budou plánována online (výhoda vlastního PC, sítě jako při reálné práci), několik termínů i prezenčně v Praze. 

Termíny a možnosti přihlašování přes rezervační systém budou rozeslány na tzv. hlavní uživatele (určená osoba řídící implementaci systému v organizaci).

Školení jsou zdarma, je možné absolvovat i vícero modulů. 

Školitelem je dodavatel systému - společnost Asseco CE

Vybraná typizovaná školení budou nahrána a zveřejněna na webu www.kvalitavs.gov.cz

Před zahájením školení je dobré si promyslet rozsah implementace systému e-Legislativa v organizaci - kdo všechno bude mít do systému přístup (viz varianty implementace systému e-Legislativy v instituci níže):

logo

Pro více informací ohledně školení se obracejte na Bc. Hanu Zelenkovou (hana.zelenkova@mvcr.cz; 974 816 597). 

 

 

 

Představení školení systému e-Legislativa pro prováděcí právní předpisy a právní akty

 

Odbor strategického rozvoje a koordinace veřejné správy Ministerstva vnitra představil dne 25. 6.  a 18. 7. 2024 další fázi systému e-Legislativa, jehož cílem je zajistit zvýšení dostupnosti, přehlednosti a srozumitelnosti platného práva a zvýšení kvality, efektivity a transparentnosti jeho tvorby.

15. 1. 2025 bude zahájen ostrý provoz systému e-Legislativa pro prováděcí právní předpisy (vyhlášky a nařízení vlády) a právní akty, které nejsou právními předpisy. Představení této fáze systému proběhlo na půdě Ministerstva vnitra v budově Centrotex a probíhalo jak prezenční, tak on-line formou. V závěru setkání měli účastníci možnost klást dotazy a následně se zapojit do diskuze.

Systém e-Legislativa patří spolu se systémem e-Sbirka pod Projekt eSeL, jenž je součástí digitální transformace.

Podklady a informace z proběhlého Představení systému e-Legislativa pro tvůrce legislativy ze dne 26. 6. naleznete ZDE Typ: PDF dokument, Velikost: 1.98 MB

Podklady a informace z proběhlého Představení systému e-Legislativa pro připomínková místa ze dne 18. 7. naleznete ZDE Typ: PPTX dokument, Velikost: 6.37 MB

 

e-Legislativa

 

Zajímavé odkazy

Přívětivý úřad

Kvalita a inovace

Veřejná správa

Kvalita veřejné správy, MVČR

Vznik webové stránky www.kvalitavs.gov.cz byl realizován z finančního příspěvku Fondů EHP a Norska, konkrétně programu Řádná správa.


nahoru